Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 21 juli 2010

På besök i en konstfull trädgård (del 2)


Nu sitter jag hemma på vår mysiga glasveranda med bara oljelampor och stearinljus tända - supermysigt! Idag har det kommit lite regn, en skänk från ovan för vår brunbrända trädgård. Synd bara på fönstren som precis var målade men inte hunnit torka. Ja, ja, inget att göra åt, hoppas det blir bra i alla fall. Det kan i alla fall inte bli sämre än vad det var från början antar jag... Det där med färger och vad som ska vara var är inte så lätt. För att måla ett fönster med karmar går det åt 6 olika färger. Då gäller det att ha tunga rätt i mun och helst inga barn i närheten!

Jag hade ju utlovat en andra del om besöket i Rosverkstans trädgård! Här kommer den. Den här gången är det fokus på kvällsljuset snarare än växtstöden. Jag inser att jag absolut vill ha gräs med i någon rabatt någonstans. Det blir nog till att göra en ny. Men först ska nästa "försöksros" komma i jorden. Mer om det en annan gång...


1 kommentar:

  1. Hej,
    visst är det härligt med all inspiration man får av andras kreativitet:-)

    Ha det gott! Hillevi

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails