Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

tisdag 17 augusti 2010

Det är något med ljuset...

...som gör Lökken så speciellt. Allt blir liksom vackert och alla grälla färger mattas av till behagliga, naturliga toner. Med havets brusande i bakgrunden rinner all stress och andra negativa känslor av. Man kan inte annat än må bra. Hit åkte jag på somrarna som barn och nu har jag varit här med min egen familj. Cirkeln är på något sätt sluten, och det är förhoppningsvis inte sista gången jag sparkar av mig skorna och går ut en bit i de rullande vågorna. Att mina "highwater-jeans" inte designats för högt vatten, och blir lite våta, gör ingenting. Undrar vad en tavla av "Skagern-målarna" kostar? Äsch, ska nog göra ett canvas-tryck av vårt eget bästa semesterfoto istället. Det vore ett fint semesterminne att ha i vardagsrummet. Kanske ihop med en burk med snäckorna och stenarna jag plockade...

Även om säsongen går mot sitt slut finns det fiskare som kommer direkt från havet med nyfångade krabbor och torsk-fiskar som de säljer från båten efter att ha dragit upp den på stranden mha traktor.

Det vassa gräset som växer på klitterna är så otroligt vackert just där.

Här är det inte tal om att angöra en brygga, utan här dras båtarna upp på land.

4 kommentarer:

  1. Men GUD I HIMMEL vilken fin bild!!! Helt otrolig. Upp på väggen med den bara!
    Jag tror jag far till Lökken.....
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Heeelt fantastiska bilder fröken Scilla!

    Ja, jag tyckte de senaste inläggen var ljuvliga allihop! Du ligger på min blogroll nu.

    Ha det gott! Hillevi

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för dessa värmande kommentarer!!

    Ha det bäst!
    Scilla

    SvaraRadera
  4. man smäller av....vilka bilder.Vill bara se, mera!! Detta är livet, behövs inget mer!!// Karina
    Såg lilla Humlan också...så fin!!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails