Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

fredag 5 november 2010

Juldekoration med lammöron - Christmas decoration made of Lamb's-ears

Nu har jag äntligen provat på Lottens lammörons-pyssel! (Om någon mot förmodan missat hennes fantastiskt fina blogg så kan jag verkligen rekommendera den!) Jag älskar hennes fina små ägg gjorda av lammöron, fast nu när det snart är jul så ville jag göra något som kändes lite mer som julpynt. Då fick det bli en strut med lite julrosor i. Det är faktiskt plastblommor (vilket jag egentligen har väldigt svårt för), men om man klipper av stjälkarna så ser de lite verkligare ut. Mina vita julrosor i trädgården har precis börjat blomma, men det blir lite svårt med vattenförsörjningen i en strut av papp...


Hoppas att den håller länge, för jag tycker att den passar att hänga uppe redan nu och hela vintern. Jag gillar julpynt som inte är allt för utpräglat "juliga". Det kommer mer sådant allt eftersom....

14 kommentarer:

  1. Såå fin! Måste titta hos Lotten och se om jag kan lära mig göra lammöronsaker, de är underbara! Men hur länge håller de? På bilden syns det inte att julrosen är fusk, den ser bara fräscht ut! Har dina julrosor ute börjat blomma???? Fy vad fuskigt, det har inte mina, jag har inte ens sett knoppar, suck...
    Kram,
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Såå himla fin! Den funkar toppen som både november och decemberpynt tycker jag.

    Jättehärliga och stämningsfulla bilder.

    Ha en skön kväll! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fin struten är...och så himla mysigt med en kakelugn ;)

    SvaraRadera
  4. Det var det finaste jag sett på länge! Jag måste också försöka pyssla med lammöronen. Så fint du har det med kakelugnen och oliven i den lilla zinkhinken. Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Scilla.
    Sikke fin blog du har. Jeg glæder mig til at følge dig. Kh Lone - Danmark

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar blogg du hade då ;)
    Återkommer gärna för mer inspiration...
    kram ullabella

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev! Visst är det roligt nu när man kan börja julpyssla lite smått?! Det finns ju så mycket fint man kan göra. Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Tack för din jättefina hälsning!

    Vad fint du gjort med lammöron, visst är det bra att man kan inspirera varandra! Det är ju mycket det som bloggandet handlar om.

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Struten du gjort är jättefin! Pysslade också en del med lammöron för längesedan, det kanske är dags att göra det igen efter inspirationen jag fick här hos dig :-)
    Vad snyggt det var med din gamla gardinstång i trädgården!
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  10. Såå fin lammörons-strut du gjort! Passar hela vintern tycker jag :-) Blir verkligen sugen att prova! Underbar kakelugn du har!

    Ha en fin vecka!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  11. Hi Stina ,
    such a wonderful atmosphere! I love all those decorations!!!!!
    tank you for your lovely comment!
    Have a nice week.

    SvaraRadera
  12. ohhhhhhh så fint alltså, nu så nu så är det kört för dig, en gång lammöra sen är man såld, blink!!!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  13. UUUrfin!! :) Jag har också provat på lite lammöronpyssel... Synd bara att mina plantor tog slut så fort.. :/
    Jag tror minsann att de kan hålla sig fina riktigt läänge om man bara undviker att ha dem i direkt solljus, då de bleks..

    Ha det så bra!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  14. Hej!!
    Tack för din kommentar hos mig! Kul att du sett reportaget;o) Din kakelugn är så fin!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails