Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

fredag 27 augusti 2010

Skir klematis möter rostigt järn


Kunde inte hålla mig, var tvungen att åka till trädgårdsbutiken och köpa det allra nödvändigaste till min nya "järnglob"! Jag hade tänkt mig en skir klematis, och fastnade för "Pink Fantasy". Denna är tänkt att växa som en marktäckare och även klättra upp lite i globen. Lite silver i form av "ekblad" samt en näva, Roxanne, passade också bra tycker jag. Nu är jag bara på jakt efter ett snyggt gräs också. Något åt brons med fina vippor... Någon som har ett bra förslag? Sen blir det nog lite som är vackert på försommaren och lite lökar också. Och en massa silverarv... Men, det får bli en annan gång!


3 kommentarer:

  1. Åh...så vacker, ljus och ljuv..din klematis..blir varm i hjärtat av den.Tack att jag får njuta av din trädgård!!.Tar med mig den bilden, går till sängs nu...kram//Karina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    tack för din hälsning!

    Vad fint du gjort!

    Gillar den rostiga ställningen myyycket!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Halloj där!

    Vad glad jag blev av din påhälsning hos mig! Kul!!! Alltså.... Din nya rabatt kring trädet ser ju riktigt lovande ut... Det där rostiga klotet är såå snyggt. Det kommer bli hur bra som helst! Blir spännande att få se en fortsättning......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails