Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

torsdag 2 september 2010

Egen äppeljuice!


Tjiho vad jag är nöjd över min nya juicecentrifug! Bara att gå ut i trädgården och plocka äpplen, dela dem i lite mindre bitar, mata i dem i röret och trycka på knappen - och ut kommer pinfärsk äppeljuice!!! Sååååå gott!!!

Det blir rätt så mycket skum också som man kan ta bort. Det visade sig att lillkillen på 6 månader var helt tokig i detta skum - han ville ha hur mycket som helst! Om man ska göra mycket juice kan man ha i lite citronsaft för att den inte ska bli brun så snabbt. Att sila den kan också vara på sin plats - det blir ganska mycket fruktkött. Tror inte det blir över någon juice den här gången att spara dock. Det är ju så gott!

2 kommentarer:

  1. oh..så gott och nyttigt utan tillsatser,skitbra., Jag har också en såndan råsaftstjosan..den har några år på nacken. Låter som ett reaplan, men funkar bra..Trevlig helg,,Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Ååå, en sån vill jag ha, det lät underbart gott med färsk äppeljuice. Men det är klart, då måste jag ju ha äpplen också. Pytteträdet klarade att producera två stycken i år.
    Jag ääälskade ditt järnklot i de förra inslagen. Så fint det blev med klematisen i.
    Ha en bra vecka.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails