Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 22 september 2010

Mitt rostorn!

Stod och målade på mitt alldeles egna rostorn från Rosverkstan i förmiddags! Solen värmde, och äntligen blir detta efterlängtade trädgårdssmycke färdigt. Oljat, grundat och två kulörstrykningar, allt för att det ska bli så bra som möjligt! Jag vill att det skulle höra ihop med huset och målar det därför i samma nyans som fönsterbågarna; Solhems-grönt (efter namnet på vårt hus). Så småningom är det tänkt att en ros (Leander tror jag) ska omfamna tornet lite lagom så att det inte försvinner alldeles i en alltför starkväxande buske. Själva tornet är ju så vackert i sig. Måste dock göra en rabatt först.... Huvudsaken är att tornet med sin rostiga krona kommer upp så att det kan stå där hela vintern och vara vackert när resten av trädgården inte har så mycket att bjuda på.


Jag vill även passa på och visa min andra trädgårdsprydnad från Rosverkstan - ett rostigt hjärta! Det har fått flytta runt lite i trädgården under sommaren, men nu står det och förmedlar "hjärtligt välkommen!" vid dörren.





P.S. Anna på Rosverkstan lottar nu ut en av sina läckra rostiga trädgårdsprydnader - en rosett! Tänk om man kunde vinna den - då skulle jag sätta den ihop med mitt hjärta! D.S.

9 kommentarer:

  1. Du har så fina trädgårdsprydnader. Rostornet skulle platsa perfekt hos mig. Lite mörkare grönt bara. Eftersom vi bor vid skogen har vi målat husdetaljer i skogsgrönt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gillar den gröna färgen!
    Den där rosetten får man nog försöka vinna :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  3. Hej Scilla,
    Vad roligt att du tittade in till mig. MAn blir så glad när man får läsa alla goa kommentarer. Härligt att jag kunde hitta till din fina blogg ditt rostorm ser jag fram emot att få se mer av jättevackert.

    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint det blev! Jag ska absolut provmåla ett eget rostorn i samma gröna färg som du. Hjärtat passar ju jättebra där vid dörren. Vad roligt att du är nöjd! Lycka till i utlottningen! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. De där rostornen är bara för fina.... Väldigt snyggt med den gröna färgen också..... Vad duktig du är som målar och står i...... Den kommer bli fin att titta på i vinter :-) Rost passar så bra i trädgården.... Hjärtat var riktigt tjusigt..... Får nog titta in på Rosverkstan.... tack för tipset! Inser att jag inte har lagt till dig på min blogglista.... fixar det nu!

    Ha en bra dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. Åh, Vilket vackert rostorn, och den gröna färgen var så behaglig....

    Det rostiga hjärtat gillade jag också jättemycket!

    Hoppas att du får en fin o skön hösthelg!
    Kram T

    SvaraRadera
  7. Jättefint torn och färg! Du får se till att det inte blir för övervuxet, ta en svagväxande ros så att det syns ordentligt!!! /Katarina

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Ett ovanligt vackert rostorn. Och det ser så stadigt och bra ut också!
    (Och nu ska jag kika hur andra gör med utlottningar, så jag får lite tips).

    Ha det fint! kram H.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilket fint torn du gjort..o fynden i skogen..WOW! Ibland ska man ha tur :)
    Jag håller tummarna för dig i min utlottning!
    Kram Git

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails