Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 28 juli 2010

En "svärmorsrabatt" på norrsidan


I bland kan man inte göra allt "by the book". På norrsidan av vårat hus finns lämningarna efter en gigantisk rabatt. En låg kullerstens-mur (eller kanske mer en kant) löper från gavel till gavel och i den är det fullt med ogräs - men även vintergröna och silverarv vilket jag använder till lite allt möjligt. Den här har jag (och maken - kors i taket) velat göra något åt sen vi flyttade hit, men eftersom det innebär så mycket jobb och man är på den sidan så sällan (i nuläget) har den inte haft högsta prioritet. Men, i dag tog jag och dottern en rövare: här är det inte fråga om fin-lir inte! Bort med det värsta i ena hörnet och i med växterna jag grävde upp och tog med när vi var hos farmor i Dalarna. (De kunde ju inte stå i en hink för alltid.) Det kommer att bli kanon! Nu ska bara resten av rabatten fixas he, he,,, Det kommer helt klart bli mer mattram, daggkåpa och veronika! Tack Svärmor!


Passade även på att fota blomlådan på andra sidan knuten, där växer det så det knakar!

1 kommentar:

  1. Så fint det kommer att bli.. och vilken blomlåda!!! Helt underbar!
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails