Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

måndag 2 augusti 2010

Positiv överraskning


I går var vi bjudna på middag, och då är det ju kul att kunna ta med en blombukett från egna trädgården. (Faktiskt en av alla anledningarna att ha en sådan tycker jag.) Först trodde jag inte att jag skulle lyckas skrapa ihop något vettigt - det finns inte så mycket blommor i vår trädgård än. (Särskilt inte just nu.) Man vill ju inte ta den enda rosen som blommar på en buske heller. Därför blev jag väldigt glad och överraskad när jag lyckades skrapa ihop till denna bukett! De inspirerade mig faktiskt till att vilja göra en rabatt med just: salvia, vit azur-riddarsporre, rosenskära och daggkåpa. Får se om det inte blir något sådant... I alla fall salvian och azur-riddarsporren tål ju torka och vind bra.


För övrigt har jag varit väldigt trött i dag. När jag sa detta till min dotter på snart tre år var hon väldigt förstående:
-Men Pajja och Mia är väääldigt pigga! sa hon.
Dessa två låtsas-kompisar har varit med i stort sett hela sommaren och åkt i bilen bakom oss när vi rest land och rike runt. Bra med låtsas-kompisar att ta till med när föräldrarna inte orkar. Jag ska nog skaffa mig en låtsas-städtant som får ta vid när jag inte orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails