Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

torsdag 26 augusti 2010

Döende träd får en ny chans


Vi har ett körsbärsträd i vår trädgård som bara blivit värre och värre de år vi bott här. Vi har försökt rädda det men stammen är angripen i marknivå så det är nog bara att inse fakta... Det kommer att dö. Stubbar är det tråkigaste jag vet så det får bli basen i en rabatt istället. Det blir en ganska skön tyngd att ha en "trädruin" i den. Då är den liksom inte bara utslängd på gräsmattan... På sikt hoppas jag att det ska klättra en klätterhortensia i trädet, men då får jag nog flytta om lite för nu står det tätt! En vit ros (Climbing Iceberg) ska förhoppningsvis svinga sig mot ljuset också.
I andra änden av rabatten ska en rostig "järnkreation" stå, lite lagom inbäddad av krypande klematis och marktäckare... Mer om detta när jag har hunnit fixa färdigt - än så länge har jag bara grävt ut formen och planterat runt trädet. Jag vågar dessutom utlova fler trädgårdsprydnader, men dessa måste fixas lite med först... Jag kan knappt bärga mig - måste nog ut i boa och måla lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails