Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 29 september 2010

En liten föraning...



Tidlösan är en fantastisk liten lök. Den gör precis tvärt om (därav namnet antar jag), och blommar på hösten istället för på våren. Helt plötsligt sticker det upp en kaxig, blålila knopp och säger "Vad då höststorm? Nu blommar jag!". Underbart att få en liten påminnelse om att det kommer att bli vår igen. Kunde inte låta bli att plocka in en lite bukett bestående av tidlösa, silverek och perovskia. Förresten, hela tidlösan är giftig! (Fast det vet ni säkert redan..)

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig liten bukett. Tidlösan är verkligen perfekt nu på hösten, men vårens jätteblad hade jag kunnat vara utan. Kram

    SvaraRadera
  2. sååååååååå söt bukett,
    tidlösa mmm jag njuter!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Vilka helt bedårande bilder du bjuder på idag!!! Tack!!! Var SÅÅÅ nära att beställa lite lökar av tidlösa, men bestämde mig för att vänta ett år till... Men vackra är de:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilken underbar o söt liten bukett du plockar in.....Tänk att det finns så fina små blommor nu på höstkanten!

    Självklart kommer jag att bjuda på bilder från mässan i helgen! Hoppas bara att man får ta bilder där inne.....

    Kul att du ville vara med o tävla också....
    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Hej ! Är det dags att sätt ner blomsterlökar nu innan tjälen går i jorden ?
    Köpte några pingstliljor idag. Har aldrig prövat förr.Har så lite plats.Vildvinet kväver ju allt,jordgubbarna flyttade jag till framsidan.Jag bor i hyreshus.Fick inte ha dem ifred i min lilla täppa.Men på framsidan skulle de inte våga äta något, får väl upptäcka det
    till sommaren 2011.
    Kram Mi
    Måste läsa mig till hur jag ska gå tillväga.

    SvaraRadera
  6. Hej Vitsippan!

    Jodå - nu är det dags att sätta lökar! Hoppas att dina pingstliljor blir fina till våren och att du får njuta själv av dina jordgubbar nästa år!

    Kram,
    Stina

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails