Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

tisdag 22 mars 2011

Vårkänslor på glasverandan!


Åter igen; vilken dag! 14 ℃ varmt och sol. Fast det blåste som attan också... Ungarna och jag tvättade fönstren på glasverandan. Där kunde man vara i bara linnet, helt underbart! En treåring som står och putsar samma lilla glasruta på ca 1 kvadratdecimeter i 20 minuter och sprayar upp ca 1 dl fönsterputs, samtidigt som hon högtidligt deklarerar "Jag hjälper min mamma!" är ganska gulligt faktiskt. Lillkillen satt mest och bet i en "Välkommen"-skylt, när han inte också ville stå på samma pall som sin storasyster... Vi åt faktiskt middag ute på verandan också, för första gången i år. Visst låter det mysigt? Blev dock mest kaos faktiskt, småbarnsfamilj som vi är...


Nu har de första små fröplantorna fått flytta ut på glasverandan. Vingliga rosenskäror, stockros, rödmalva och perovskia. Har dock inte vågat flytta ut alla exemplar än...

12 kommentarer:

  1. Bra att du lär upp dem i olika sysslor tidigt, hoppas viljan att hjälpa till håller i sig länge! Låter som ni har haft en toppenvårdag!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Så mysigt som det bara kan bli i en småbarnsfamilj:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tro det eller ej men det kommer dagar då du har glömt kaoset och bara minns allt det mysiga ;))

    SvaraRadera
  4. Låter som ni har haft en härlig dag i växthuset. I helgen hoppas jag också att kuna putsa av mitt växthus för det behövs verkligen. Här har det också vari varmt och skönt med lite bris....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hihi, vad snällt av dina barn att hjälpa till ;-)! Haha, jag kan riktigt se kaoset på verandan, men det låter ju jättemysigt att ni kunde äta där. Men samtidigt vet jag ju vad en middag i sig innebär med två små barn... Ja inte lugn och ro iallafall.

    Ha en bra dag! Och hoppas dina sådder trivs på nya stället!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det låter!!! Nu är vi på gång..... våren är här! Det är så roligt när barnen hjälper till :-)

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Visst är det trevligt att få ordentligt börja syssla med de små plantorna! Vi har ännu mycket snö här hos oss men den har börjat smälta så småningom...

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det låter. Min dröm om glasveranda är stor och stark. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Jaaaa, det låter urmysigt. Vill också ha sol och värme, här blåser nordanvinden så det tjuter i hela huset.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  10. Åhh så mysigt, det är nästan så jag längtar tillbaka till småbarnstiden....nästan bara...jag minns kaoset rätt bra fortfarande. Glasveranda är något jag bara kan drömma om - (och gör det också) det måste vara det absolut bästa stället så här på vårkanten.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Stina.
    Skønt med hjælp fra de kære små ... Det er en fantastisk tid vi går i møde.
    Ha' det godt.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinsten hos Nordingården!
    Och nu hittade jag hit bara för det:) KUL!
    Jag kikar runt lite här nu!
    Ha det så bra!
    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails