Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

måndag 20 december 2010

Vackert i snön - Beautiful in the snow

När första snön kom (i November) flyttade jag mitt kära rostorn från Rosverkstan och en annan favorit, "järnklotet" köpt på Flora Linnéa i Helsingborg, till entrén och lade lite granris under. (Jag hann aldrig göra den där rosenrabatten i somras som jag drömmer om, så det fick bli en temporär "låtsas-rabatt" över vintern istället.) På så sätt får man se de fina trädgårdssmyckerna så ofta som möjligt, nu när det är lite svårt att strosa runt i trädgården....


Visst är de vackra ihop? Rostornet står som ett glatt men smakfullt utropstecken mot allt det vita, och formmatchningen mellan klotet och tornet känns väldigt lyckad. Att rosten går igen i tornets krona blir pricken över i-et!


Sen kom det vääääldigt mycket snö...


Hoppas att ni inte är helt insnöade! Själv har jag kört fast bilen ett par gånger... Det är bra att ha en liten skyffel i bakluckan... Tack för alla goa kommentarer - jag blir jätteglad!

7 kommentarer:

  1. Jättefina! Bra att ha något snyggt som sticker upp ur snön att titta på! Jag är glad för min ställning i trä, det är inget som växer i den, jag tycker den är snygg som den är och en stor växt hade dolt den för mycket. Vi har fått mer snö, men idag skiner solen så det känns lite bättre!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Fint! Det verkar vara lika mycket snö hos er som hos oss. Ser det på "snötoppen" uppe på prinsesskronan som är lika stor här ute på mina. Har färgkoden till den gröna färgblandningen här bredvid mig... Den är fin! Kramar

    SvaraRadera
  3. Merry Christmas to you! My gift to you is a special post on December 25. Stay warm!

    SvaraRadera
  4. Härligt att de såna finheter som sticker upp ur snön och gör en glad!!! De är bara för fina............ och passar jättebra tillsammans!

    Insönade?! Jorå!!!! Men det blir man hos mig varje vinter mer eller mindre.... så vanan finns där, inte för den skull att jag 'vant' mig med det.... nejdå.... Tror aldrig jag vänjer mig med de snömängder som det dimper ner nuförtiden....

    Önskar dig en riktigt härlig jul!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. De är så snygga de där! Tornet gör sig ju bra även med såna snömängder ni fått. Jag har ännu inte kört fast eller ner i diket. Jag mera glider fram utan att riktigt veta vart jag hamnar. Hemskt otäckt!!
    Ha en riktigt härlig och god jul!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tittar in för att önska dig en riktigt God Jul!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  7. Visst är det fint med sånt som sticker upp i snön om även här är mycket djup....

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails