Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

söndag 5 december 2010

Som att bo vid havet - Like living by the sea

Nu ligger snön som en fluffig sufflé där ute. Det är så himla fint! Jag hoppas verkligen att det blir en vit jul (och januari) i år. Men sen kan den gärna försvinna så att vintergäcken tittar fram i februari. När det ligger snö på åkrarna framför vårt hus ser det nästan ut som om vi bor vid en havsvik eller en sjö...



Nu är det helt omöjligt att gå ut i skogen och samla pysselmaterial...



Snö är underbart vackert!


7 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk utsikt ni har! Jag håller med dig om att snön kan ligga kvar till februari men med samma nivå som nu - absolut inte en flinga till från ovan.
    Dina fåglar är nog här och äter upp sig lite. Det är rena Hitchcock-filmen här utanför. De kommer tillbaka när jag är ruinerad.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Stina.
    Smukke billeder... Jeg er også
    pjattet med sne :-)
    Ha' en dejlig uge.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  3. Det var en utsikt som heter duga.... Håller med om att det känns som havet...

    Jamenvisst är allt rött bara såå fel efter nyår... ;-) Håller helt med dig!!! Då vill man bara ha pasteller och vårkänsla.... och förtränga snön som ligger vit (troligtvis... hos mig i alla fall...).

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Härlig vy du har, själv blev jag allergisk mot snö förra vintern trots att jag gillar den kalla årstiden, men det finns gränser...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Underbar blogg du har!!! Den kommer jag länka till om det är ok.

    Vad roligt att du vill vara med och tävla om zinkhuset från Walter & Company! Lycka till!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  6. Jag har verkligen njutit här en stund på din fina och mysiga blogg, med helt underbara bilder! Hit kommer jag snart tillbaka och kikar! Ha en fortsatt trevlig vecka! kram Nina

    SvaraRadera
  7. Åååå...vilka vidder. Hur härligt och vackert som helst.
    Hos mig töar det nu...det blir så trist och slabbigt i stan när det töar tyvärr....

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails