Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 9 juni 2010

Äntligen är rabatten klar!


Äntligen har rabatten runt glasverandan blivit färdig! Det har tagit mer än en månad, men så är det också gjort mycket grundligt. Erfarenheten har lärt mig att allt rotogräs verkligen måste bort innan man planterar nytt. Det ser rätt futtigt ut just nu men i mitt huvud ser det fantastiskt ut! Eftersom det är rätt sandigt och blåsigt får vi se hur det går för pionerna och rosorna, men lavendeln vet jag är ett säkert kort. (Den har redan tagit sig alldeles utmärkt!) Det ska bli roligt att se vad det blir för färg på stockrosorna - det vet man ju inte när det är fröplantor. Det kan bli vitt, rosa, rött eller gult. Oavsett vilken färg det blir tror jag att det blir jättefint! Som tur är finns det en planta som redan är gigantisk och som snart kommer slå ut - en fingerborgsblomma som stått i stenläggningen utanför rabatten i flera år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails