Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 2 juni 2010

Hästkastanj i blom - maffigt!


Nu blommar vår hästkastanj för fullt! Det är honung för själen att stå under den i kvällningen. Löven silar solens strålar och ett surr av humlor hörs från kronan.



Jag har även varit och sett hur det går för ett av mina går-det-så-går-det-projekt. När vi flyttade hit växte det en väldigt taggig ros mitt framför glasverandan med få små vita blommor. Den skymde utsikten så vi tog bort den. Eftersom det bär mig emot att slänga växter planterade jag den vid eken längst ner i trädgården. Förhoppningen är att den ska börja klättra i eken och blomma med sina vita rosor. Det skulle kunna bli så vilt och vackert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails