Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

onsdag 19 maj 2010

Bland skräp och ogräs kan man göra fynd


Bakom vårt gårdshus är det hur mycket ogräs och gammalt trädgårdsavfall som helst. Varje vår, då gräset inte börjat växa än och fjolårsgräset är i stort sett nedbrutet, kan man dock göra fynd där. Jag misstänker att gammalt byggmaterial samlats där sen 100 år tillbaka, eftersom det var då huset byggdes. Till exempel hittade vi gamla fina tegelstenar som blev en vacker kant till en rabatt som anlades förra året.


Nu senast hittade jag gammalt hönsnät (som nog ändå var förhållandevis "ungt") som ska fungera som klätterstöd för sockerärtor och luktärtor. Jag och min dotter byggde stödet idag. Ärtor som kan klättra tyckte hon var det dummaste hon hört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails