Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

fredag 14 maj 2010

Sparristips


Lärde mig av Jamie Oliver att man ska bryta istället för att skära av den nedersta delen på sparrisen man köper i affären. Ofta är sparrisen lite seg och trådig längst mer, men om man bryter så går den av på precis rätt ställe. (Till skillnad från när man skär vilket jag alltid gjort tidigare. -Och därmed varit för snål. Kvalitet framför kvantitet!) Se föregående inlägg för god wok/gjutjärnspanna med biff och sparris!

1 kommentar:

  1. Hej,
    Meddela mig när du har länkat med logga bilden till svenska trädgårdsbbloggar så lägger jag upp dig. Välkommen

    Ha en skön helg
    Anna

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails