Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

fredag 7 maj 2010

Vintage garden - det vill jag ha!


Läste ett helt underbart reportage i senaste Allt om trädgård om "vintage garden" hämtat från bloggen blomsterverkstad.blogspot.com. Det är ju så man vill ha det! Fick genast inspiration att komponera blomlådan i zink som jag haft i ett par år nu men aldrig hittat en bra plats för. Förra året kom den inte ens fram för jag jobbade så himla mycket (och så lade vi om taket), men i år ska det bli av! Ska bara vänta till det blir lite varmare. Just nu är det bara ett par grader och halv storm. Tur att jag hittade lite vintage här inne att vila ögonen på så länge..... Ormöga på en gammal avlutad skänk, vitsippor i en udda vas och några knotiga magnoliakvistar i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails