Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

lördag 1 maj 2010

Mrs Cheng är en enveten kärring!

10 000 till den som får av plasthatten på en Mrs Cheng soyaflaska! Här ska man vara miljövänlig och källsortera och så går det bara inte att få bort plasten från glaset. Ursäkta, alla som är bättre på att rädda miljön än jag, men jag slängde den till slut i glasfacket med plasten fortfarande på. (Jag behöver alla mina fingrar kvar som mammaledig doktorand med två småbarn, stort hus på landet och en trädgård jag har stora planer för.) Familjeliv, inredning och trädgård är vad jag egentligen tänkte blogga om, men nu har jag som sagt jobbat mig både svettig och förbannad över denna lilla plastgrej! Ge mig en kokosnöt så ska ni se att jag får upp den på ett kick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails