Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

lördag 22 maj 2010

Rufsig blomlåda


Äntligen har jag lyckats plantera blommor i min älskade zinklåda på stativ! Den blev till och med rufsigare än jag tänkt mig eftersom det var "high life" med båda ungarna samtidigt som jag planterade. Kan inte rekommendera detta. Plantering ska helst göras i lugn och ro. Till slut blev den i alla fall färdig. Den innehåller vita pelargoner, rosa dubbel-margerit, himmelsblå petunia, ljusrosa fuchsia, silvrig njurvinda och en massa "tussar" silverarv uppdragna ur den det gigantiska området på norrsidan av huset där det nog var en rabatt en gång i tiden. Kanske var det lite för mycket med fuchsian, men den var så himla söt! (Silverarven ser rätt hängig ut för närvarande men jag vet att den kommer att ta sig.)


2 kommentarer:

  1. Det ser hur fint ut som helst! Du kan väl komma och arrangera lite här också tack....
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack! (Är faktiskt riktigt nöjd.) Har inga tvivel om att du har fina arrangemang i din trädgård! (Egentligen räcker det ju med alla fina rostorn!) Hoppas att det blev fint med de nya rosorna m m. (Mina som ska vara mitt framför glasverandan står fortfarande och väntar i sina krukor....)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails