Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

söndag 9 maj 2010

Om att gå på fest


Igår var jag på fest. Det var jättekul. Nu när man inte gör det så ofta längre är det skönt att ibland få göra sig lite fin, äta god mat, umgås med vänner och träffa nya trevliga personer. Det märkliga är att som småbarnsförälder borde man ju vara tröttare än man var tidigare men det är inte jag. Visst, rent fysiskt är man ju tröttare, men jag har liksom fått mer livsenergi. Det är nog för att man inte oroar sig så mycket för framtiden längre - den kommer ju ändå har jag insett nu. Därför uppskattar jag kanske också trevliga saker mer nu, som att gå på fest till exempel. Sen kan jag villigt erkänna att själva förberedelserna inför fester kan vara svårare nu med två små barn. Denna gång till exempel försökte jag komma i ett par nya shape up-strumpor vilket (alla som har försökt vet) kan ta sin lilla tid, samtidigt som min tvååriga dotter lekte med kjolen på klänningen jag hade på mig. Jag lät henne vara ända tills jag insåg att hon höll på att snyta sig i den! Eftersom jag då skällde på henne blev hon ledsen, och när jag tröstade henne kom det även snor på kavajen. Som tur var gick det att tvätta bort lite snabbt. Någon snygg frisyr var bara att ge upp; med ett par snygga örhängen funkar även hästsvans. Hur som helst hade jag jättekul hela kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails