Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

söndag 9 maj 2010

En kopp kaffe och en pratstund med min dotter

Det är så kul att prata med barn för samtalen tar så oväntade vändningar. Detta samtal hade jag och min tvååriga dotter när hela familjen skulle åka in till stan för att gå på restaurang.

-Pappa kan ta gummistövlar.
-Nej, inte nu när vi ska in till stan och gå på restaurang.
-Nä.... Han kan ta köttbullar!


En annan gång pratade vi om vår katt som inte alls är så självständig som katter brukar vara. (Han, Elvis, är mer som en bebis än en katt.) Jag sa:

-Elvis är knappt en katt ju.
-Jo, Elvis är en katt.
-Ja, jo visst är han en katt, en han uppför sig ju inte som en sådan.
-Nä. Han är ju Elvis!

Det blir helt klart kul fika-samtal. Att det förs vid ett föga ergonomiskt minibord med ministolar och miniservis med fantasikaffe, byggkloss-kakor och gose-tårta hör liksom till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails