Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

fredag 21 maj 2010

Ett lejon har flyttat in


Jag gjorde ett helt fantastiskt fynd i en liten lokal blombutik härom dagen! Det stod "halva priset på allt" så jag packade i ungarna i en kundvagn som hörde till mataffären bredvid (dit vi egentligen var på väg) och rullade hela vägen över parkeringen. Väl inne i blombutiken var väl rean så där, inget särskilt av intresse, men när vi skulle ut såg jag honom. Han hade blivit förpassad till ett hörn där han fick agera paraplystöd. Han var ganska kantstött på ett helt underbart charmigt sätt, och eftersom han var ensam kvar fick jag honom för en mycket billig penning. Det var bara det där att ta sig hela vägen tillbaka till bilen med en tvååring, en bebis i bilbarnstol och med en lejonstaty i kundvagnen... Men när man är så där upprymd som man kan bli av ett fynd klarar man det mesta!
Nu har jag alltså fått sällskap när jag sitter och dricker te på verandatrappan om kvällarna. Det är då jag sitter och filosoferar och funderar på mina trädgårdsprojekt. Just nu funderar jag på vad lejonet ska få för sällskap. En vit hortensia tror jag...


Katten Elvis ser sig själv som det självklara trädgårdslejonet.

2 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails