Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

måndag 10 maj 2010

Jag har fått en konkurrent

Min man har skaffat en ny partner. (Vad är det för fel på mig nu då? Att jag inte klipper gräsmattan eller?) En ny Partner alltså, dvs en trädgårdstraktor. 12 hästkrafter. Hoppas att det innebär att gräsmattan blir lika snaggad som om vi hade haft 12 betande havremopeder här. Sen har maken funderat på om man kan köra på vägen (t. ex. till affären) med gräsklipparen också. Med tanke på att den nog gör ca 3 km/h ska jag nog avråda honom från att köpa några frysvaror mitt i sommaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails