Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

söndag 30 maj 2010

Läckra lökar


Håller på att slakta "rabatten" runt glasverandan. Jag har nog hållit på i över en månad nu, men snart ska den nog bli klar... En av anledningarna till att det har tagit en sådan tid är att det finns stora maffiga allium på framsidan. Jag kunde liksom inte med att bara riva upp dem när jag vet hur häftiga de är... Men i dag gjorde jag det - klippte av alla blommorna som äntligen kommit och arrangerade dem i en vas inne istället. Det blev superläckert! Nu finns det inget kvar som kan stoppa mig (kanske fördröja lite dock - man är ju småbarnsmamma...), rabatten ska bli klar snart! Tre Queen Elizabeth-rosor börjar bli väldigt otåliga i sina hinkar... Alla allium- och tulpan-lökar sparar jag förstås och sätter tillbaka i den nya rabatten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails