Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

lördag 15 maj 2010

Vackra "krukor"



Ganska ofta står man där med en växt (eller flera småplantor) i en ful men praktisk plastkruka. Snart ska man plantera ut dem men inte riktigt än. Om jag ställer undan sådana glömmer jag att vattna dem, så de måste stå där jag kan se dem hur fula de än är. Då brukar jag stoppa ner plasten i vad som finns till hands, eller slå in krukan i papper eller tyg. Nu senast var det ett 6-pack lavendel som inte fick glömmas bort. Det passade perfekt i en gammal "Gille-kaks-kartong". Om man tog bort det fula bärhandtaget från 6-packet och slog in kartongen i jutesäcksväv med ett snöre runt blev det såhär fint!
Jutesäcksväv kan man förresten slå in andra fula saker med också. Till exempel tyngder som ska ge äppelträdets grenar en fin och äppelplockarvänlig vinkel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails