Välkommen till min blogg!

Här skriver jag mest om vår trädgård som vi håller på att göra i ordning. Målet är en mysig trädgård med en blandning av rufsig vintage och stramt 1700-tal. Det ska bli massor av rosor och perenner, välordnad köksträdgård, porlande vatten och rofyllda sittplatser. Här finns även inlägg om familjeliv och lite annat smått och gott. Hoppas att du blir inspirerad!

lördag 1 maj 2010

Ett rostorn med kronan på verket!


Lika bra att skriva av sig det med en gång: jag vill ha ett rostorn i vår blivande rosenträdgård! (Har inte talat om för maken att det ska bli en sådan.) Han är mest intresserad av att häcken och gräsmattan ska bli klippta, blommorna får jag sköta. Hans plan är att med en åkgräsklippare göra trädgårdsjobbet snabbt och kul. Min plan är då att han ska få hjälpa mig att gräva och grovrensa desto mer! Rosverkstan gör fantastiskt fina rostorn och planen är att ett sådant ska finnas även i vår trädgård på sikt. Det ska få stödja en Constance Spry tror jag... Frågan är bara: röd prinsessa eller svart riddare?

2 kommentarer:

  1. Ha, ha nu har jag ett! Det blev en obehandlad prinsessa som jag målade i vår egna färg - solhemsgrönt!! Just nu tror jag att det blir en Leander som får göra tornet sällskap!

    ÄNTLIGEN!

    SvaraRadera
  2. Vart köpte du kronorna? Jättefina!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails